Historia Radia Galicja

W każdym większym mieście funkcjonuje co najmniej jedno radio. Nie inaczej jest w przypadku województwa podkarpackiego czy małopolskiego. Aby założyć radio nie potrzeba skomplikowanego sprzętu czy specjalnych zezwoleń. Dlatego też amatorskie radia wyrastają w kraju jak przysłowiowe grzyby po deszczy. Należy powiedzieć, że nie należy do ich grona Radio Galicja, które doskonale słyszalne było w swoim czasie w Nowym Sączu.

Radio Galicja

Radio Galicja to lokalna, nowosądecka stacja radiowa, która uruchomiła swoją działalność 16 grudnia 2006 roku. Radio to szybko zdobyło wiernych słuchaczy i rozwijało swoje audycje. Co godzinę na antenie podawano serwisy informacyjne, na przemian z programami z udziałem słuchaczy. Jednocześnie, emitowano na antenie audycje autorskie duetu Alchemist Project oraz Maxa Farenthide`a. Radio Galicja swój format muzyczny oparło o CHR.

Specjalnie dla melomanów w piątkowe wieczory na antenie Radia Galicja można było usłyszeć audycję DJ`s Live. Muzyka prezentowana w piątkowe wieczory była mieszanką stworzoną na żywo w studiu rozgłośni przez prezenterów.

Częstotliwość

Radio Galicja nadawało od początku swojej działalności na częstotliwości 104,6 MHz. Swój nadajnik miało zlokalizowany na Jaworzynie Krynickiej. Od lipca 2007 roku słuchacze Radia Galicja musieli przestawić swoje odbiorniki na nadajnik umieszczony na górze Wysokie. Było to związane z wydaniem uchwały o zmianie koncesji przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, dotyczącej powielenia częstotliwości Radia Galicja w Krynicy. Tak też się stało. Dzięki temu audycje Radia Galicja w końcu były słyszalne również w Nowym Sączu, w mieście, w którym mieściła się główna siedziba Radia Galicja.

Przejęcie przez RMF

Aż do 13 października 2008 roku Radio Galicja prowadziła swoją normalną działalność, aby później zostać przejętym przez spółkę Mutimedia. Właśnie wówczas właściciel sieci RMF MAXXX zdecydował się na sfinalizowanie transakcji zakupu nowosądeckiej stacji radiowej. Od 23 stycznia 2009 roku dokładnie od godziny 17:00 na częstotliwości 104,6 MHz pojawiło się radio RMF MAXXX, zaś pierwszą wyemitowaną na nowej częstotliwości audycją była lubiana przez słuchaczy lista aktualnych przebojów „Hop Bęc”.