Audi a8 d3: wymiary, silnik, zawieszenie | luksusowy sedan

Audi A8 (D3 – 4E) z napędem 4x4 został wprowadzony do produkcji seryjnej w 2004 roku. Samochód należy do klasy Luxury car, który zaliczany jest do autosegmentu F.

Spis treści

Wymiary

Ta wersja pojazdu posiada nadwozie typu Sedan – 4 drzwiowe i 5 miejscowe. Auto zostało wyposażone w ABS, czyli system mechaniczny w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, który jest on również wykorzystywany jako element składowy bardziej rozwiniętych systemów jak ESP, w które auto również zostało wyposażone. Wymiary tego modelu A8 (D3) to 5051mm długość, 1894mm szerokość i 1444mm wysokość. Waga pojazdu wynosi 1830kg, a waga całkowita dopuszczalna to 2430kg.

Silnik

Silnik o pojemności 2967cm3 osiąga moc 171kW co po przeliczeniu daje 233 koni mechanicznych, która generowana jest przy 4000nm/1400obr. Audi A8 0 TDI quattro silnik położony ma wzdłużnie z przodu pojazdu. Auto zostało wyposażone w silnik diesla. Średnie zużycie paliwa jest na poziomie 5 litra na 100km, a zbiornik paliwa zmieści 90 litrów. Tym samochodem przyspieszymy do 100 kilometrów na godzinę w 8sek., a prędkość maksymalna jaką osiągniemy to 243km/h.

Zawieszenie

Zawieszenie w Audi A8 z przodu to Dwuwahaczowe, resory pneumatyczne, stabilizator, a z tyłu to Wahacze, resory pneumatyczne, stabilizator. Układ hamulcowy z przodu to Tarcze wentylowane, a z tyłu są to Tarcze wentylowane.

Czy Audi A8 D3 jest całe aluminiowe?

Znakiem rozpoznawczym Audi A8 jest aluminiowe nadwozie. Lekkie, a jednocześnie odporne na korozję. Dlaczego takie karoserie pozostają rzadkością w świecie motoryzacji? Koszty produkcji, jak również trudności z powypadkowymi naprawami skutecznie zniechęcają producentów samochodów do eksperymentowania z aluminium.

Gra jest jednak warta zachodu. Druga generacja Audi A8 w podstawowej wersji waży niecałe 1700 kilogramów, czyli ponad 100 kg mniej od konkurencyjnych limuzyn. Masa odmian z najpotężniejszymi silnikami nie przekracza dwóch ton, co oznacza, że również w tym przypadku A8 jest przynajmniej o 100-150 kg lżejsze od innych przedstawicieli segmentu.

Stylizację nadwozia oraz wnętrza utrzymano w typowej dla Audi konwencji – rzeczowej, ergonomicznej i mało ekstrawaganckiej. Precyzja montażu, jakość materiałów wykończeniowych oraz standard wyposażenia pozostają adekwatne do klasy samochodu. A8 imponuje także wyciszeniem wnętrza oraz 500-litrowym bagażnikiem.

a8 d3 radio wymiary - Czy Audi A8 D3 jest całe aluminiowe

W 2005 roku Audi A8 zostało poddane faceliftingowi. Najbardziej widoczną zmianą było wprowadzenie dużej atrapy chłodnicy, tzw. single frame. W 2008 roku samochód został ponownie zmodernizowany. Otrzymał m.in. systemy monitorowania martwego pola oraz kontroli niezamierzonego opuszczania pasa ruchu.

Audi A8 było oferowane w bazowej oraz przedłużonej wersji (A8 L). W pierwszym przypadku nadwozie miało 5,05 m długości, a osie dzieliło 2,94 m, w drugim wartości wynoszą odpowiednio 5,18 i 3,07 m. Wydłużona wersja stanowiła optymalną propozycję dla klientów, którzy preferują korzystanie z usług kierowcy. Kto chciał samodzielnie prowadzić samochód, zwykle wybierał bardziej zwarte A

Wielowahaczowe zawieszenie z pneumatycznymi amortyzatorami oraz dostępny w większości wersji napęd quattro z mechanizmami różnicowymi Torsen zapewniają fantastyczną trakcję w każdych warunkach. W mocniejszych wersjach moment obrotowy przenoszą automatyczne, 6-biegowe skrzynie ZF. W słabszych „benzynach”(8, 0, 2) stosowano bezstopniowe przekładnie Multitronic.

Dynamika jest wyśmienita już w podstawowej wersji, która od 0 do 100 km/h przyśpiesza w okrągłe 8 sekund i osiąga blisko 240 km/h. Mowa o wariancie 8 FSI (210 KM) z cylindrami w układzie VWidlaste „szóstki” napędzały również wersje 0 (220 KM) i 2 FSI (260 KM). W ich przypadku klienci mogli wybierać między napędem na przednie lub cztery koła. Jednostki V8 – 7 (280 KM), 2 (335 KM) i 2 FSI (350 KM) parowano wyłącznie z napędem quattro.

Dla najbardziej wymagających klientów przygotowano luksusową wersję 0 W12 (450 KM) oraz sportową odmianę S8 z 450-konnym 2 V10 FSI, które miłośnikom motoryzacji jest doskonale znane z Audi R8 i Lamborghini Gallardo. Mimo niemal identycznych osiągów wersje S8 i W12 były skierowane do zupełnie innych grup odbiorców. Pierwsza miała utwardzone zawieszenie, ceramiczne hamulce, kubełkowe fotele oraz silnik kręcący się do 7000 obr./min. Druga z wymienionych często występowała w zestawieniu z przedłużonym nadwoziem, miała większy moment obrotowy i była nastawiona na komfort.

Raporty spalania Audi A8

Pod maską Audi nie mogło zabraknąć jednostek TDI. Nawet podstawowa 0 TDI (233 KM) nie rozczarowuje. W przypadku ośmiocylindrowy 0 TDI (275 KM) i 2 TDI (326 KM) osiągi zasługują na miano sportowych, a 450-650 Nm zapewnia fantastyczną elastyczność.

Jakie ET do Audi A8 D3?

ET to oznaczenie odległości pomiędzy płaszczyzną montażową felgi a środkiem felgi. Odpowiednie ET jest niezbędne, aby felgi pasowały do Audi A8 DNiestety, nie posiadam dokładnych informacji na temat konkretnej wartości ET dla tego modelu. Zalecam skonsultowanie się z producentem felg lub specjalistą w sklepie motoryzacyjnym, aby uzyskać dokładne informacje na temat odpowiedniego ET do Audi A8 D

a8 d3 radio wymiary - Czy warto kupić Audi A8 D3

Podsumowanie

Audi A8 D3 to luksusowy sedan, który oferuje imponujące wymiary, wygodę, osiągi i innowacyjne rozwiązania. Znane aluminiowe nadwozie zapewnia lekkość i wytrzymałość, a szeroki wybór silników i systemów napędu daje możliwość dopasowania samochodu do indywidualnych preferencji. Jeśli szukasz ekskluzywnego pojazdu z doskonałymi osiągami i komfortem, Audi A8 D3 może być doskonałym wyborem.

Jeśli chcesz poznać inne artykuły podobne do Audi a8 d3: wymiary, silnik, zawieszenie | luksusowy sedan, możesz odwiedzić kategorię Radio.

Go up